söndag 9 januari 2011

Mollusker.

Det visade sig att Milton fick mollusker i ena knäväcket någon dag för nyår. Jag fick verkligen panik eftersom det är min stora mardröm. Jag rös bara tanken på att han skulle få massa äckliga "vårtor " över hela kroppen. Verkligen en av mina stora fobier. Nästan att det är värre än ormar & spindlar faktiskt. Att ha utåtbuktade saker på kroppen finns inte värld (ja sånt som vårtor eller mollusker). Min syster son hade mollusker för många år sedan innan Milton föddes och jag fick då panik och rysningar i hela kroppen när jag såg dem då jag var barnvakt en kväll. Tårarna var dessutom nära att komma. Efter den dagen har jag också haft svårt för potatis när den börjar bli dålig och det börjar bukta ut så knoppar (vårtliknande grejer). Men med tiden har jag kunnat skala bort det och gått vidare :)

Men iaf så tänkte jag att detta kommer Robin få sköta (att smöra på Miltons mollusker om det kliar). Jag började genast googla om det finns något botemedel mot detta. Hört att det "försvinner av sig själv om något år". Fan heller att han ska behöva ha det såååå läääänge. Never!!! Hittade ganska mkt som skall hjälpa. Det jag nu har prövat i ca 1 vecka är att baddat tea tree oil någon gång om dagen. Dock har jag inte sett någon direkt effekt ännu men ger inte upp hoppet ännu. Imorse hittade jag en sida som säljer ekologiska grejer (Gryningen i Stockholm). Läst om någon slags "sockerkula" som barnet äter och sedan något medel som man skall pensla på "vårtorna". Detta skall nu vara värsta mirakelmedlet eftersom det har fungerat på barn som har haft mollusker överallt och dem har försvunnit på ca 1 vecka utan några som helst tecken på att dem äns funnits på kroppen. Värkar för bra för att vara sant men jag skall iaf beställa grejerna imorgon tänkte jag. Ber väl någon gång till Gud också för säkerhetsskull :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Prova Verruca. Har läst att det hjälpt flera stycken.