söndag 30 januari 2011

Pju vilken dag.

Godmorgon! ;)

Verkligen varit totalt sänkt hela jäkla dagen/kvällen pga kräksjukan. Legat i sängen i stort sätt hela tiden förutom då jag tog en dusch (satt i badkaret, fanns inga krafter till att stå), försökte äta en rostad macka + lite blåbärssoppa. Legat i samma ställning också nästan hela tiden eftersom så fort jag rörde mig en aning kom illamåendet tillbaka. Hade jobbiga smärtor i magen, halsbränna och sura uppstötnigar. Värk i varenda muskel (som att jag skulle ha 40 graders feber). Hemsk jävla sjukdom.

Legat och funderat på om det är så här att ligga på ålderdomshem eller sjuk på sjukhuset fast med nära & kära runt omkring. Eftersom jag legat i sängen som ett kolli med vidöppen mun och ej kunnat röra mig men ändå hört familjen utanför sovrummet. Har sovit stundvis men mest bara lyssnat till min fina familj när dem har ätit lunch/mellis/middag, busat och när trötta barn gråtit. Även lyssnat till Elvira när hon för första gången sa "mamma". Åååhååå ville bara rusa upp och pussa på ungen men kroppen sa NEJ. Milton kom därimot in till mig och talade om att hon sa mamma. Jag nickade och kände mig rörd.
Även lyssnat till när Milton stekte sina köttbullar. Efter en lite stund säger man "pappa jag vill inte göra mer jag blir så svettig i ansiktet".
Just när detta inträffade drogs noga mina mungipor upp en liten bit och småskrattade inombords :)

Kl 19.00 stod jag på bena igen :) Grattis till mig! Då gick jag upp och åt 1 köttbulle + lite mos. Gott. Älskling nattar barn och jag väntar på Solsidan.
Väntar gör jag även nu på att Milton ska vakna upp och kräkas. Han brukar precis som jag alltid åka på den tokigt nog. Men bra så att jag mår bättre så jag kan ta hand om min lilla prins ifall det nu inträffar. Annars så ska Robin ta han till dagis imorgon. Blir tidigt men jag får ju inte röra mig ute nu på ca 3 dygn så...
Nu bre macka sen SOLSIDAN! Puss o godnatt!!

Inga kommentarer: