onsdag 12 januari 2011

Bajs.

Japp idag gick vi till dagis. Blir tyvärr så när man ej har bil för tillfälligt och när bussen aldrig dyker upp. Men det gick faktiskt bra trots alla oplogade gator. Rätt mysigt :) Eftersom det dessutom bara är nedför hela vägen går det an, värre hem, pjuuu!!

Blev totalt ändrade planer för oss idag. Egentligen skulle jag till "hemska stället" (ja gyn) men barnvakten blev sjuk så det blev babysim. Inte mig emot direkt haha. Efter det blev det mys hemma hos Jessika & Molly. Emma & Nellie var också med och busade. Lunch, kaffe (utan mjölk dessvärre, ingen var direkt överförtjust men men), lek & sång med våra sötnosar :)

Hemma blev det ugnspannkaka, även för Elvira. Blev ingen burkmat idag utan hon fick äta en stooor bit + lite äppel&banan pure. Hon älskade pannkakan verkligen. Hon tryckte in bit efter bit. Gjorde även pannkakan med äppelbitar i som är Miltons favvo.

Elvira gillar visst att bajsa ned sig själv nu för tiden. 2 dagar i rad har det varit bajs igenom byxorna och över hela henne & mig :( Ja jag har fått på händerna och det är hemskt! Visst det är mitt barn hit och dit men fan jag är riktigt känslig när det gäller BAAAJS speciellt när det är precis överallt. Jag klarar såklart att ta hand om det men jag gör det helst inte. Töntig morsa va?! Men hon slutar nog bajsa ned sig snart då alla tänderna vuxit ut haha.

Imorgon har jag 2 alternativ på dagssyssla just nu. Det första är att bara ta det lugnt och sooova med min bebis hela dagen. Det andra är att ta tag i alla stökiga skåp och lådor här hemma. Det skulle få bort en liten stressbit i min hjärna om jag fixade det och även må bra i själen. Svåra val va?! Vi får se hur det går helt enkelt. Bestämmer mig imorgon. Kanske blir det inget av det, hmm. Puss!

Inga kommentarer: