måndag 10 januari 2011

Tillbaka in i vardagen!

Idag var det mörkt typ natt när klockan ringde (06.20). Barnen sov som björnar gör på vintern dvs jätte djupt. Hatar att behöva väcka dem. Önskar dem kunde få sova hur länge dem ville jämt. Vid frukosten ca 07 tittade jag en extra gång på tiderna jag fått av logopeden och såg att det visst var tisdag vi skulle dit och INTE idag, jävla skit!!!! Där förlorade vi en hel timmas sömn :( Vi tog det lugnt i soffan lite innan det blev färd till dagis.

Eftersom vi var uppe låååång för tuppen så blev det tidig förmiddagsvila för Elvira. Passade dock bra idag då Emma skickade sms och frågade ifall vi ville komma och leka.

Barnen lekte, åt mat, sov, åt mellis och lekte. Vi mammor drack kaffe :) Nellie har typ 2243 leksaker men det var ändå dem fina slivriga dricksunderläggen som var dagens hit enligt Elvira. Dem var väldigt goda att suga och bita på må ni tro. Måste nästan köpa sånna haha. Men efter ett tag kände jag att jag bara måste kika efter om det kommit ut någon tand i överkäken eftersom hon bajsat enormt mkt de senaste dagarna. Ja Robin fick gå upp 3 ggr på en natt här i helgen ;) JA OCH DET VAR EN TAND PÅ G UT!!!! Milton blev överlycklig när han fick höra det vid middagen "Hurra 3 tänder Hurra". Nellie garva så hon nästan kissade på sig (kanske hon gjorde, vad vet jag hon har ju blöja hehe) när jag stoppa hennes napp i min mun sen blåste upp den mot taket haha. Ni skulle hört fan va jag garva själv. Sånt garv har aldrig Elvira bjussat sin mamma på. Shit va härligt de var!!!

Känns väldigt mkt att det varit en riktig vardagsmåndag. Inte bara för att det varit dagis utan för att det varit många telefonärenden (beställt mirakelmedel till Miltons mollusker, bokat om vissa tider och försökt få in Milton i någon simskolegrupp) och handlat mat men viktigaste var nog UP&GO BLÖJORNA! Ja Elvira ligger verkligen INTE still längre när man byter. Håller man i henne skriker hon min envisa unge. Nu kan hon krypa samtidigt jag trär på blöjan haha smart uppfinning de där med byxblöja ;) Det tackar jag för!!

Imorgon blir det ännu en dag då klockan ringer 06.20, suck men jag får skylla mig själv. På dagen blir det lek igen för Elvira, öppnis med sina vänner. På kvällen ska jag ta och spinna sönder mig. Nä men jag ska cykla av mig lite mat/gosaker som jag ätit under julen ;) Tillbaka på banan igen helt enkelt....

PUSS!

Inga kommentarer: