fredag 14 januari 2011

DN!?

Idag fick vi DN in i brevlådan. Ja vi fick en 30-dagars prenumation av Robins päron i julklapp. Vet ej varför faktisk. Kanske för att Robin gillar nyheter och är intresserad av sådant som jag anser är "tråkigt". Eller var det just för att jag skall börja läsa mer och bli lite mer allmänbildad? Eller var de bara en skojig grej dem kom på?

Pappa har alltid haft den där tidningen i alla år. Jag tycker mest den varit skräp. Tjock som fan, massa delar, tråkig läsning och den ser hel enkelt skräpig ut. Visst drog jag en koll på vädersidan då och då men aldrig mer än så. Nu är jag några år äldre än var jag var då jag bodde hemma så kanske jag skall ge den ett försök. Kanske borde jag göra mig en kopp te nu för min hals och sen öppna upp "skräpet" och se vad som står. Kanske tycker jag att det "tråkiga" har blivit intressant. Japp jag skall definitivt ge den där tjocka pappershögen som ärlig chans :)
Återkommer ikväll om vad jag tyckte om den första dagens DN!

Tack svärisarna för tidningen :)

1 kommentar:

svärmor Anne sa...

KnasMaja!! ;) Det ÄR faktiskt en bra tidning..min favorit-del är kultur-delen.....du måste ge den nån vecka eller mer...inte en massa skvaller å skit i denna tidning...korsord på helgerna!!Läs å njut!