söndag 29 november 2009

Advent.

Har haft en helt otroligt rolig, härlig, lugn och mysig helg.
Idol, julpyntning, shopping, mys, avdentsknytis och kärlek.

Denna vecka måste min kropp och min hjärna försöka samarbeta lite grann som omväxling. Har 1 vecka kvar på sjukskrivningen och sen är det tänkt att jag ska återgå till jobbet som jag verkligen vill. Komma ut i verkligheten igen, träffa folk, prata med mina underbara kollegor, känna ännu mera julstämning och få tiden att gå fortare. Men tyvärr har min kropp en helt annan syn på det hela. Min bäckenuppluckring har då inte givit med sig så pass att jag kan börja arbeta igen och det stör mig enormt. Jag är väldigt bra på att ignorera värken emellanåt men det borde jag absolut INTE göra. Sjukgymnasten säger då till mig "om du inte tar det lugnt blir du sängliggandes sista månaden". Herregud det vägrar jag. Rastlös som jag är kan jag bara ligga i sängen endast när jag ska sova för natten annars är det upp och studsa som gäller. Vi får se vad som händer till slut.

Vikt:
Tror att jag kommer att komma upp 27 kg denna graviditet också. Ca 14/15 kg redan nu, jösses va!? Det är ca 14 veckor kvar dessutom och det är dem man brukar svullna upp mest och samla på sig en jävla massa vätska. Min rygg kommer ta så mycket stryk. Varför är det såhär? Vissa går bara upp 10 kg och vissa går upp 30 kg. Orättvist som fan. Bryr mig inte om själva vikten på det sätt att jag måste kämpa lite extra för att gå ned dem sen men jag bryr mig då min stackars taniga kropp som få ta sådan stryk. Måste verkligen träna upp min rygg som fan efteråt. Måste bygga muskler och bli stark.
"Tack för myskvällen" -sagt av Milton.

Inga kommentarer: