tisdag 10 november 2009

Höftlåsning.

Veckan planer: Få bukt på min låsning i höften!!!


Trodde låsningen var påväg bort efter ca 2 veckors besvär. Men absolut inte då. Igår förvandlades mitt härliga bad till en mardröm. Hade tänkt mig ett avslappnade och lugnande bad innan sänggång. Mjukna upp muskler och leder och bara dåsa bort var tanken. Men helvetes höftlåsning brakade på ordentligt. Duschade av mig och satte mig i badkaret medans jag fyllde upp det. AJ, det högg till. AJ igen och igen och igen och hela JÄVLA tiden. Som om höger ben levde sitt egna liv. Ryckte och värkte vare sig jag låg stilla eller rörde på mig. Blev till att stiga upp (lättare sagt än gjort). Från och med nu ska jag aldrig mer låsa dörren iaf. Ska vara lätt för Robin att komma in och hjälpa mig. Kanske ramlar omkull eller nått en vacker dag och detta ska fortsätta. Kom iaf upp och tog på mig kläder.
Mina prinsar gick och la sig före mig. Jag tittade lite på Tv och spelade spel på facebook (blivit speltorsk fast utan pengar inblandat dåra). Vid 23 tiden skulle även jag hoppa i säng. Borstade tänderna och gick och kissa. AJ, där låste sig skiten IGEN. Låg utanför badrummet och kom verkligen inte upp. Fick ropa på Robin stackarn som låg och sov. Men självklart kom han upp och hjälpte mig in till sängen.
Natten var smärtsam. Knappt att jag kunde gå upp och kissa själv. Ville helst inte väcka älsklingen igen så jag tog mig kragen och släpade mig till toaletten.
Morgonen var HEMSK!!! Tog säkert 30 min innan jag lyckades resa mig från sängkanten. Nära var det att jag ringde hem älsklingen från jobbet. Men Milton lyckades inte hitta hem telefonen. Min lilla plutt är så duktig när det väl gäller. Inget bök och tjafs denna morgon eftersom han lyssnade på allt jag sa. Klädkrånglet gick som en dans på rosor. frukosten var super mysig och lämningen gick kalasfint.
Dagarna med låsningen går an. Har ju jobbat med den så. Är uppe och studsar och håller kroppen varm men så fort jag suttit ett tag så låser sig allt dvs mina muskler antagligen. Rätt logiskt att det är jobbigast på natten/morgonen då eftersom jag inte varit uppe och rört mig på länge då.
Ska till Mvc i eftermiddag så hon får väl ge råd om vad jag ska göra. Hört att man inte får knäcka ut musklerna där i höften när man är gravid som skulle vara det absolut bästa alternativet just nu. Massage hjälper inte ett smack. Sjukgymnasten i Tullinge vägrar att svara i sin telefon idag blää.
Nu hoppas jag på att bästis ska vakna så man kan få trevligt sällskap och en kaffe.

1 kommentar:

Bubblan! sa...

urs va jobbigt!!!! kanske kan vi ta en kaffe nästa vecka? jag är ledig på tisdag tror jag!