torsdag 5 november 2009

Bebis sparkar.

För någon vecka sedan rörde sig lillen i magen inte alls särskilt mycket. Då fick man verkligen ligga i soffan länge och känna efter. Nu tycker jag det rör sig precis hela tiden, vare sig jag är still eller ej. Igår på jobbet när jag stod i kassan både kände jag och såg på magen att det sparkades hej vilt. Jobbigt bara att det ofta är väldigt långt ner, typ mitt på urinblåsan. Som att jag inte redan springer och kissar var tionde minut redan va?! Detta gör inte heller svedan bättre. Men det är tryggt att känna sin lilla parvel där inne röra på sig då och då. Allt känns mer verkligt och man längtar så mycket efter att få träffa den lilla krabaten. Tiden borde gå rätt fort nu här i november och december sen är det ju bara 2 mån kvar till beräknad förlossning!!
Men bara 21 dagar kvar till 3D ultraljudet på Tittut. Spännande.

Inga kommentarer: