måndag 16 november 2009

Ej sjuk & lycklig.

Blev aldrig någon svinis för min del. Tack! Måste ha varit någon slags reaktion på att jag haft så ont och knappt sovit någonting eller vad vet jag. Mår prima igen iaf.
Hade Emma och Dempa på besök här igår, mycket trevligt. Hade sångstund med Milton i soffan typ hela kvällen. Denize jobbar ju på dagis så hon kunde en massa sånger man själv inte kan. Lärde mig några dessutom. Nu blir det sångstund varje söndagskväll i soffan kl 19.00 haha.

Idag är det måndag och Miltonplutt blev lämnad på dagis. Idag skulle han ha allt med Bamse på sig från topp till tå. Ibland är det spindelmannen som gäller och ibland skjorta och jeans. Kul att han gillar att variera.
Själv har jag åkt runt hela dagen. Lämnat prover på MVC och skulle besöka Försäkringskassan i Hallunda Centrum, ja hur ofta är man där och vandrar? Aldrig. Bara för att tider och allt passade in så är självklart skiten stängd på måndagar. Jaha får åka dit imorgon igen då. Åkte då och shoppade lite skojsiga prylar till bebisen och lite julklappar till Milton redan faktiskt. Vill inte ta allt på decemberlönen, det svider.
Blev lunch hemma hos Madde eftersom hon var hemma med en ond nacke idag. Måste hitta mig sällskap nu varje dag i 3 veckor annars kommer jag gå under här hemma. Lite jobbigt att vara sjukskriven när man har stort behov av att träffa människor precis hela tiden. Men det ska nog gå att ordna. Har ju syster ibland, Emma som är hemma på sjukskrivning och svärmor som också är hemma på heltid. Ska nog inte behöva gå någon nöd på mig. Självklart har jag min pluttinutt Milton också som jag kan hitta på skojigheter med.

Kul att höra från fröknarna på dagis att Milton är en sån glad kille hela dagarna på dagis och leker med alla barnen. Idag blev det med Filip 4,5 år.
Härligt med spontankänsla. Mitt i hans lek före middagen kom han fram till mig och satte sig i knät när jag skulle betala räkningar och säger: Kan vi mysa mamma? Han gosar in sig och ger massa bamsekramar och säger ååå jag älskar dig mamma.
Då blir man världens lyckligaste!!!

Inga kommentarer: