torsdag 19 november 2009

Julkalender.

En trött Milton innan lunch och en sexig svullen gravid mamma latar sig i soffan hos Madde.


Milton har idag varit ledig med mig. Jag fick ligga kvar i sängen till stax före 9 imorse. Lyxigt! Det blev frukost och lite lek innan vi bestämde oss för att åka hem till sjuka Madde och våldgästa henne. Bästis gled också över efter att hon hade vaknat till liv. Vi tittade på 24 avsnitt av "Sunes Jul" de ni. Fan va Rudolf är bäst. Han gör verkligen hela serien. Bästa julkalendern någonsin verkligen.
Dagen bestod av fika, lunch och fika.

Fick tips av Madde och kokade ihop kaslergryta med ris till middag. Älskling kom hem lite senare idag så jag och Milton åt innan han kom. Mysigt och intressant att sitta och prata med Milton i total lugn. Gud så många frågor han funderar på i sin lilla hjärna. Så mycket en 3½ åring förstår som man inte trodde. Vi diskuterade saker som bebisar, jobb, dagis och döden. Nu gäller det att verkligen ha kloka bra svar att ge honom eftersom han tar in ALLT man säger. Tyckte jag fick till rätt vettiga svar. Kändes som om han förstod allt jag sa.

Nu på kvällskvisten har Emma&Dinko gjort oss sällskap. Blev te och bullängd. Å herregud vad det varit fika denna dag. Imorgon får det endast bli på kvällen om äns det.
Milton var jätte glad att få leka med Dinko. Var ett tag sedan nu. Han blev helt lyrisk och vild, alltså Milton. Försökte mig på att duscha hans hår också idag men det gick inte alls för sig. Badmössan ville han inte alls ha på sig, typiskt. Kanske går bättre nästa gång. Blev kroppen iaf med insmorning efteråt. Så mysigt att mysa med en nybadad kille och han somnar oftast så himla djupt och skönt efteråt.
Imorgon blir det tacos i stora lass. Grymt sugen.