tisdag 17 november 2009

Vaccin.

Idag blev det vaccinering för Miltons del. Plockade upp han på dagis vid 15.30 och befann mig sedan efter lite parkeringsletande uppe bland 100 andra på Bvc kl 15.47. Fick nummer 67.
Vi fyllde snabbt i en sån där blankett om det finns allergier osv och lyckades kors i taket hitta en tomt plats på en av de få soffor som finns där. Milton somnade i mitt knä så fort han satte sig. Själv satt jag bara och lyssnade på sura, griniga mammor som inte alls gillade "systemet". Själv tyckte jag det gick otroligt smidigt och fort fram. Visst var det kanonvarm och man kunde knappt andas men det får man väl ändå ta när det är så passa mycket folk i ett enda rum. Milton var färdigvaccinerad kl 16.30. Han sov hela vägen tills "sticket" kom självklart. Inte kul att bli väckt med en spruta i armen men men tårarna försvann fort och vi åkte hem på en helt underbar middag, fika med andra ord. Robins farmor & farfar kom förbi från Strängnäs på lite avtalskriverier om vår bil osv. Självklart hade gammelfarmor Kristina med sig allt som Miltons älskar dvs smörrulltårta, sockerkaka och vaniljbullar. Vräkte också i mig ganska så mycket. När älskling kom hem förstod han att här blir det visst ingen middag så han slängde i sig ett gäng bullar han också för att stilla hungern. Det blev några kvällsmackor sen senare på kvällen. Ibland blir det lite tokigt.

En blandning av rastlöshet pga sjukskrivningen och gravidhormoner har gjort att jag vill julpynta NU! Vill ha förändring och julen gör allt lite mysigare på nått vis. Till Milton har jag inhandlat tomtegardiner idag som ska strykas och sättas upp här snart. Är väl okej att börja lite smått tycker jag, vi är ju ändå inne i mitten av november. Nu återstår bara att hitta den perfekta julgranen i plast. Har en enorm fobi för spindlar och därför vill jag ej ha en riktig och dessutom barrar skiten bara. Har ni tips på var man kan finna en i plast som ser "äkta" ut så hör gärna av er.
Imorgon ska jag svänga förbi Ikea och sen blir det sjukgymnasten för att kolla bäckenet igen.
Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hornbach (hur det nu stavas) har jätte fina plastgranar.. ..som ser äkta ut:)