onsdag 25 november 2009

KRIG!!!

Idag har Milton och jag krigat hela morgonen + eftermiddagen. Det blev ingen träff med Carro eftersom jag inte kände mig hundra i kropp och stjäl imorse heller. Milton vaknade tidigt och var inte på sitt bästa humör. Började tidigt med tjat, gnäll och grin.

Han skrek om att alla leksakerna var tråkiga och att han ville ha nya. Det blev till drastiska åtgärder. Jag tog allt han klagade på och ställde ut på balkongen och sa att jag skulle ge bort det till andra barn som tyckte om leksakerna och ville leka med dem. Det var tex hans STORA låda med 2 miljoner bilar i, bilgaraget, meckarlådan, klosslådan m.m. Till en början var han bestäm och fortsatte med att säga att allt var tråkigt och att han inte ville leka med bilarna men sen kom tårarna när han tittade ut på sin STORA låda fullt av coola racerbilar, brandbilar, polisbilar, blixtenbilar m.m.
Han saknade bilarna och skulle absolut leka med dem om jag tog in dem igen. Så blev det efter lite prat och tröst. Sen lekte han med precis varje bil från lådan.
Några grejer står fortfarande kvar på balkongen som han fortfarande är helt bestämt på att han Inte vill leka med längre. Då har jag förklarat att tex vill han ha klossarna igen är det dem från balkongen och Inte några nya "bättre" klossar. Vi köper inget nytt!

Nästa grej fortsatte i badet. Vi badade och lekte. Badmössan var på och shampot fick jag knåda in i håret på honom. Oj så skönt han tyckte det var. Allt var frid och fröjd tills avsköljningen av schampot skulle ske. Han fick kraftig panik. Å herregud säger jag bara vilken hysteri för lite schampo stackars pojk. Förklarade och försökte prata han lugn men inget gick denna gång. Fick iaf bort det från håret och vi kunde gå upp och torka oss. Det blev mycket tårar igen.

Lunchdags.
Potatisbullar med sylt. Det blev en succé. Han åt som en häst. Tänkte att nu somnar han som en tok efter denna morgon men nejdå pigg som en mört. Han nöjde sig bra nog med en film i sängen brevid mig så jag kunde få vila lite. Var totalt snurrig i huvudet och hängig. 1 timma vila sen sagostund och mellis. Därefter har väl dagen varit riktigt mysig.
Blev fajitas till middag sen en tur runt i KungenKurva. Inhandlat vår julgran nu. Tog en runda på Toys´R us också för att se vad vår lilla krigarunge önskade sig i julklapp och för att han skulle få något skoj denna dag när det bara varit elände och varit instängd med en hängig mamma. Han var helnöj med att bara titta runt på allt som fanns.

Nu är det sängen som gäller. GODNATT!

1 kommentar:

Bubblan! sa...

barn är födda till krigare, att dom orkar alltså. men det är ju uuuutveckling!