söndag 15 november 2009

Svinis?

Igår var det fest för Fia 25 år och Milton fick sova hos farmor&farfar.
Bara för att man ska få sova ut och vara utvilad som en prinsessa då så slår allt emot en. Vridit och vänt på mig hela natten, haft ont och vaknade nu dessutom upp med sprängnade huvudverk. Känner att jag är tjock i snoken också. Satte mig i soffan med en stor kopp kaffe och såg Miltons örontemp där och tänkte jag tar febern också då. Javisst den visar över 38 grader. Då blev jag lite orolig som kanske är helt förståligt i dessa tuffa svintider. Gick in till min älskling och sa: Är du vaken? Jag har feber, snorig, ont i huvudet och konsig i magen. Tänk om jag nu har svininfluensan! Usch va läskigt.
Min snälla pappa ska åka till apotek och köpa alvedon till mig och köra hit det. Har inget hemma alls förutom citodon och det vill jag helst inte smälla i mig för mycket. Nu är det väl bara att försöka kurera sig så gott det går med frukt, te och vila antar jag och se vart sjukdomen leder. Hoppas den leder långt bort och inte utvecklas till något fruktansvärt. Önska mig ycka till!!