fredag 6 november 2009

Spermaklick till bebis.

Sitter som vanligt med en kaffe såhär efter lämning på dagis. Betalat lite räkningar och glor på Nyhetsmorgon. Ska strax åka till jobbet.
Idag har jag klämt på mig ett par jeansleggings (ej mammabyxa) och dom sitter bra efter det att jag äntligen fick på mig dom.
Läskigt vad kroppen kan ändra på sig bara på mindre än 6 mån. Jösses vilka höfter och rumpa som har börjat få. En hel del "bulbar" här och var. Svullen precis överallt, lilafärgade bristningar börjar smyga sig fram (fast jag smörjer o smörjer som en tok), tappar extremt mycket hår varje dag m.m.
Fast mer märkligt är det nog med att det faktiskt växer en liten människa inuti mig just nu. Från en liten spermaklick till en super gosig bebis som ska blir en fullvuxen gammal människa tillslut. Det är sjuk mycket som händer inuti magen, mycket mer än vad som händer med kroppen på utsidan. Det är ett mirakel allting egentligen. Skumt om man verkligen börjar grotta sig in i tanken.

Kvällen kommer att bestå av fredagmys som miljoner andra i världen ska ha. Givetvis Idol och säkert blir det pizza today. Inte mig emot. Får se om det finns mat åt mig när jag kommer hem halv 7 ikväll.
Puss på er!!

Inga kommentarer: