fredag 13 november 2009

Fredag den 13:e.

Min "otursdag" har varit helt Ok.
Milton vaknade tidigt imorse som var helt förståligt eftersom han somnade kl 17 igårkväll. Sov 14 timmar i sträck. Han var uppe med tuppen med pappa Robin. Jag kunde ligga kvar länge och dra mig i sängen. Få mina stela muskler att vakna till liv. Robin fixade allt morgonfix dvs kläder till Milton, bolibompa på, O´boy + macka till Milton och hjälpte mig upp från toastolen. Ja som sagt är jag total maktlös på morgonen. Älsklingen är en klippa.
Ingenting går fort längre. Påklädningen på mig själv och alla rörelsemoment tar 15 ggr längre tid än vanligt. Man får inte vara stressad längre. Biten till bilen gick jag myrsteg och hängde på vagnen för att inte ramla ihop. Åkte hem till syster och lämnade av miniprinsen som skulle få leka med kusinen medans jag skulle till doktorn för att få sjukskrivningsintyg. Tog 2 timmar. Nästan att jag somnade innan det var min tur.

Hem till syster igen. Lunch, fika och bebisklädesrensning. Blev en Stor kasse med alla olika storlekar från Alma när hon var liten plutt. Nu får det fan räcka med kläder. Får inte plats mer. Är mycket väl förbredd denna gång känns det som. Vill ju hinna få användning för alla söta kläder också innan hon växer ut det. Provade även på Tensapparaten hos syster. Kändes lite skumt men den är säkert bra. Måste ju prova allt som sägs bota min smärta. Kryckorna har blivit välanvända idag. Bra stöd.

Nu på kvällen har älskling köpt pizza till familjen, köpt chips, tvättat kläder, hängt tvätt, servat mig med allt. Fått massage på hela höger sida också med min muskelolja. Kanonskönt. Nu ser han rätt så sliten ut stackarn. Fredagkväll o allt. Han somnar nog skönt sen, jag med. Milton har redan deckat som en gris till Idol.
Heja Calle, Tove & Erik i Idol!!!

Inga kommentarer: