onsdag 4 november 2009

Föräldrarpenning.



Tror att det är första gången i livet som jag fått positiva besked från försäkringskassan. Ringde nyss dit och frågade allt avd gällande föräldrarpenningen för min del. Har ju inte ett fast arbete denna gång och tjänsten går troligen ut i slutet av januari fick jag reda på igår. Blir då ett glapp på 1 mån innan jag ska föda som jag troligen är arbetslös. Trodde då att det skulle krascha hela min fp men nejdå dem kommer att räkna på min inkomst jag har haft de 2 åren jag varit vikariat. Vilken jäkla tur för det är många tusenlappar det handlar om. Blir väl antagligen sjukskriven lite senare också pga mina besvär.

Ena dagen slår hjärtat snabbare än blixten av oro inför framtiden medans andra dagen kan man pusta ut en lättande suck och bara njuta av den kommande framtiden. Är väldigt framOchTillbaka nu varje vecka speciellt när det gäller saker på jobbet med tex mitt "nya schema".

Är splittrad igen med om jag ska ta vaccinet eller ej. Känns lite som att jag vill ta det. Hört att en gravid nu hamnat i koma. Jag vill inte . Jag har tänkt mycket på bebisen i magen vad som kommer hända men det känns som att jag måste tänka lite på mig och resten av familjen också. Vill inte försvinna bort från dom. Det är nu väldigt få som blir allvarligt sjuka men tänk om man skulle bli en av dom få då. Jag jobbar instängd i stort varuhus, träffar miljoner människor varje dag, åker kommenalt med miljoner sjuka, hostande, snorande människor varje dag och är i en riskgrupp. Tror nog jag ska ta det. Milton ska också bli vaccinerad.

Dags för en stor kopp kaffe.

Inga kommentarer: