onsdag 2 december 2009

Dagispyssel.

Så här slut blir man efter lite julpyssel och bak på dagis med mamma & farmor. Han somnade på 2 sekunder när vi satte oss i bilen på väg hem. Tror nästan han kommer sova för natten.

Så fint julkort eller hur?! Men vem ska få det fina kortet vet ni inte.

Smällkaramellen som bästa mamman knåpade ihop nästan helt själv. Lite hjälp av farmor med hur man skulle göra. Farmor har gjort många karameller i sina dagar då hon arbetade på dagis. Milton hjälpte till med att limma på lite paljetter.


Tycker ni det ser ut som att det ligger en "Baby" i min mage?!
(tänker då på tröjan)


Dagen har jag spenderat i Emmas soffa med henne och Jejja. Sjuka klubben lixom. Kaffe, choklad, ostkaka med sylt & grädde, kaffe och clementiner har man proppat i sig. Tittat på förlossningskliniken och snackat blaj. Dagen nådde sitt slut och jag begav mig till prinsens dagis för lite pyssel. Tyckte faktiskt det var skoj i år. Förra året åt Milton mest av pepparkaksdegen men i år bakade han riktigt mycket och tyckte det va kul. Roligt med pysslet också. Jag är ju lite som ett barn och tycker sånt är skoj. Klippa, klistra och glittra var inte igår man gjorde. När allt finns och står framme också, man behöver inte städa eller något utan bara ha skoj med allt som ligger på bordet, sånt gillar jag!

Blir en fortsatt kväll i soffan nu. Har så himla ont i bäckenet nu. Det går verkligen upp och ned för varje dag. Bara att kämpa på...

1 kommentar:

Bubblan! sa...

jättesnygg tröja maddis!!!