måndag 14 december 2009

Julbaket.

Milton får hjälp av mormor med pepparkaksbakningen. Men vad gör dom?? Mjöl överallt. Hela degen är ju vit...

Tydligen behövdes det ännu mera mjöl ?!

Några blev ganska vita konstigt nog, ännu värre blev det på undersidan. Men efter att pepparkaksproffset mamma Madeleine fick hjälpa till blev det bra tillslut.


När älskling steg innan för dörren strax före kl 18 idag lagom till middagen sa jag bara -Jag & mamma har bakat sedan 11 imorse så du behöver inte äns gissa hur ONT jag har idag. -Mmm förstår det, sa han.
Herrejesus kristus vilken lång dag då. Slitit som djur har vi gjort. 5 st olika småkakor har jag gjort nu till jul. Nu finns det så det räcker. Fast nästa måndag blir det mer julbak hos syster men då hade jag tänkt att slänga ihop en saffranskaka sen får det vara nog.

Nu blir det dagis för Milton resten av veckan. Han längtar så mycket efter att få vara ute i snön och leka. Vi var bara ute en snabbis imorse när vi åkte till affären och vilken lycklig kille han var då. Själv skulle jag gärna vilja vara ute och rulla mig i snön men det går inte nu när jag har så här ont. Kanske blir det senare i veckan om snön ligger kvar. För pulka vill jag åka, full fart!
Själv ska jag bara VILA imorgon. Hämta tillbaka krafterna som jag tappat idag. Hoppas jag återhämtar mig snabbt. Hade planer på att göra stan någon dag denna vecka. Behöver inhandla lite julklappar och eventuellt fika med en kollega. Men tar en dag i taget.

Spännande att man får veta snart om bästis har 1 eller 2 bebisar i magen.

3 kommentarer:

Bubblan! sa...

fiiint! du e en sån duktig bakmamma madde!

Bubblan! sa...

fiiint! du e en sån duktig bakmamma madde!

Malin sa...

En riktig bullmamma du! :)