fredag 11 december 2009

Lucia.

Det har varit fullt upp precis hela dagen och inte är det slut än heller. Har städat, tvättat och gjord pizzabottnar. Ja kanske inte låter så farligt MEN med ett värkande bäcken och pulserande åderbråck är det inte en lätt match vill jag lova. Upp och ned i en tvättstuga flera gånger om och att knåda degar gick fan inte så smidigt som det brukar.
Efter en dusch och allt var färdigt hemma åkte jag förbi F-Kassan i Hallunda för att lämna in alla mina sjukintyg m.m. Lika bra att åka dit så att man vet att allt är rätt ifyllt så man inte får hem papprerna igen och måste skicka tillbaka osv.

Blev återigen en McDonaldsLunch för min del. Blähä varför glömmer jag att äta??!! Blir arg på mig själv. När man kommer på det är man vrålhungrig och måste ha något på direkten. Måste få lite bättre rutiner nu va. Blev en kopp kaffe med svärmor innan vi åkte för att titta på lillprinsens luciatåg. Va faktiskt jätte mysigt. Gjorde rätt i att ta mina nya vinterpjuck med tanke på att mitt i allt så började det snöa. Så fint det blev och alla barnen var så söta och sjöng ganska så fint. Lite i otakt men hallå det är ju kids från 1-6 år vi pratar om. Milton hängde på bra i alla texter såg jag. Självklart var han den sötaste tomtenissen av ALLA! Närå alla va så goa så.

Nu är vi hemma och känner lugnet innan alla brudar kommer instormande på pizza och Idol. Ska blir riktigt trevligt. Milton ligger i sängen och titta på film just nu. Han är inte riktigt 100 idag. Börjar bli lite snorig och hostig. Skönt att det är helg så han kan vila upp sig ordentligt.
Dags att slänga ihop tomatsåsen till pizzan nu så är det bara att slänga på allt sen som man vill ha på när alla kommer. Snabbt och smidigt. Trevligt helg!

Inga kommentarer: