tisdag 16 februari 2010

Hallonte.

Vaknade även denna morgon med en lättare molande mensverk men det gick över då jag började vara i farten så nopp inget på G ännu då. Började morgonen med frukost tillsammans med lillprinsen sen sattes det igång med en städning. Ja Trygghansagubben skulle ju komma förbi på informationsmöte. Man vill ju ha lite ordning omkring sig då. Milton stängde in sig på sitt på sitt rum och bakade med leran medans dammsugaren vrålade runt i lägenheten.
När jag var färdig lämnade jag över Milton till farmor så jag skulle kunna få koncentrera mig på vad "gubben" sa.

När "gubben" kom visade det sig att det inte alls var någon gubbe utan en kille i min egna ålder. Kändes helknasigt då jag tyckte på hans röst att han skulle vara en äldre farbror men men han var duktig och jag fick bra info som fick mig en smula klokare.

Drog i mig en kaffe och några pepparkakor hos farmor Anne innan jag och Milton tog en sväng till Skäris. Äntligen fann jag mitt efterlängtade HALLONBLADSTE som varit slut nu ett bra tag. Yes nu ska det klunkas flera koppar om dagen och hoppas på att det kanske kan sätta igång så lillan snart ploppar ut haha. Kommer verkligen bli heltokig om jag ska behöva gå över tiden eftersom jag hela tiden trott att jag ska föda tidigare.

Imorgon är det tänkt att jag skall stryka och hänga upp nya gardiner i vardagsrum och sovrum. Försökt att hitta lila kuddar + pläd till sovrummet då jag vill byta ut det turkosa ett tag men lyckas ej finna allt i en och samma nyans, tydligen svårt. Hittade fina lila kuddar på MIO men tog för dyra såklart. Blir kanske även en skymt att bästis efter hon slutat jobbet också. Alltid trevlig med trevligt sällskap :)
Snart är middagen färdig så det är nog dags att duka. PUSS.

Inga kommentarer: