onsdag 10 februari 2010

HÅRLÖSS.

Vilken jäkla tur att syster inte kom hit idag med Abbe som egentligen var planerat. Vi beslutade att skjuta upp de med tanke på att syster själv kände sig hängig och sen för min noja med hårlöss och springmask som tydligen härjar stort på Abbes dagis.
Ikväll när syster skulle bada Abbe upptäckte hon de hemska stora vidriga lössen som kröp omkring i hans hår. Gaaaaaah vilka rysningar jag får bara tanken på att snuskiga djur samt massor av ägg finns i hans hår som skulle kunnat funnits i Miltons hår nu om dem hade kommit hem till oss ja eller varför inte mitt eget hår. Tack tack tack ödet att du gjorde så att dem inte kom idag.

1 kommentar:

anne sa...

jag VET hur j-a jobbigt det är med löss,kommer aldrig glömma när jag upptäckte löss i mitt långa,(och det var tjockare på den tiden..)hår,ubbe fick åka till nattöppet apotek å köpa medel..äckligt!Robin hade åxå ägg ihåret.Det var från mitt dagis(jobb)som det kom ifrån.snubbilubb!!!!