torsdag 18 februari 2010

Läskiga hormoner.

Morgonen började helt upp&ned. Allt blev skit konstigt och jag förstod ingenting vad som hände med mig. Robin stod med jackan på ca 06.30 för att gå till bussen då jag vaknar upp och börjar gråta. Fick för mig att lillan inte rört sig i magen på hela natten och när jag försökte skaka på magen hände det inte heller något. Drabbades av en lätt panik och blev väldigt ledsen men efter lite tröst från Robin så kunde han bege sig till jobbet och jag somnade om. Milton skötte sig själv denna morgon (som tur var). Han tittade på barnkanalen i 2 timmar själv innan han väckte mig. Då kom han in och sa -mamma sverige vann. Ööö jaha okej, slog då upp ögonen och såg på tvn i sovrummet att någon svensk hade vunnit skidskytte haha. LillaAktuellt var det som var då. Kul kul.
Var då ganska utvilad och kände mig då lite mer normal igen. Vi käkade frukost och gjorde oss iordning för en dag ute på Hölö med Annelie och Cornelia.
Innan vi åkte bestämde jag mig ändå för att ringa och kolla med förlossningen vad dem tyckte och trodde om min panikångestblandadegrej. Jag hade då fått för mig att ungen ska röra sig lite varje timma men det var HELT FEL! Någon gång om dagen tydligen nu när jag är inne i V38. Oj ja då är det ingen fara sa jag för hon har redan rört sig nu under frukosten :)
Blev en smula lättad i hjärtat, själen och psyket.

Blev en heldag ute på Hölö. Mycket lugnt och trevlig. Alltid skönt att komma bort numera då man inte kan stressa sönder hjärnan med saker man bara "måste göra" hemma. Kunde slappna av till fullo och det var riktigt skönt och behövande efter den heltokiga morgon. Måste ha drömt något läskigt om lillan som satte sina spår då jag slog upp ögonen hela enkelt.
Milton och Cornelia lekte jätte bra tillsammans hela dagen/kvällen och det är kul att se.

Nu blir det te sen endel sömn tänkte jag.
PUSS!

Inga kommentarer: