onsdag 17 februari 2010

Jobbigt i psyket.

Jajaja nu har jag hittat mina lila kuddar till sovrummet, äntligen. Varit runt överallt och letat tycker jag men glömde tydligen bort lilla Jysk. Såg på deras hemsida tidigare på kvällen och slängde mig i bilen med Milton och köpte dem. 2 lila + 2 svart stora mjuka kuddar. Men nu återstår bara den perfekta lila pläden också.
Handpenning på soffan är också lagd idag. Beställde till en härlig nackkudde också :) Inte fel att kunna sitta som en kung i en ny soffan med nackkudde och ammningskudde när jag ska amma.

Imorgon går jag in i fulla 38 veckor och hoppas på att snart få föda ut lillflickan. Inte för att jag inte kan röra mig eller så men det tär på psyket. Kämpigt värre att behöva gå över tiden. Tänker varje dag nu att det kan hända men inget händer ju för fan. Då jag är sysselsatt ordentligt tänker jag inte ett dugg men så fort det blir lugn eller kväll snurrar hjärnan massor.
Hann aldrig uppleva denna känsla med Milton eftersom han som sagt föddes ca 37+3 och var då beredd på att gå hela 40 veckor så vi blev ganska förvånade när vattnet gick tidigt den morgonen. Trodde inte det var sant och tänkte att jag nog bara kissat på mig haha. Men fick en tid för kontroll och visst fan var det vattnet och bra mycket öppen var jag.
Bara att verkligen försöka så gått det går att intala sig nu om det faktiskt är mycket möjligt att jag går över tiden denna gång. Blir svårt men måste försöka tänka i dem banorna också.

Nu ska jag natta lillprinsen. Känns som en kväll då jag själv kommer att somna tillsammans med honom. PUSS!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh i vecka 38 kom min lilla Lilly=)

Madde sa...

å hoppas på att min flicka oxå kommer nu vecka 38 =)