torsdag 4 februari 2010

Klassisk frukost.

Godmorgon eller nej kanske inte men för mig är det nästan det. Fick nog en av de värsta nätter ever och Milton ville tydligen vakna tidigt på det. Jag satte på tvn åt honom i vardagsrummet och bredde en smörgås tillsammans med ett glas nyponsoppa. Han ropade ett antal gånger på mig
-MAAAMMA är du vaken nu?! -Nej inte än, kommer snart.
Ögonen ville verkligen inte öppnas idag, dem åkte igen hela tiden. Men när jag tillslut tog en titt på klockan insåg jag att det var dags att stiga upp. Klockan var då 10.40.

Lillpinsens feber hade då börjat stiga igen och låg på över 38 grader. Det blev då Ipren och hostmedicin. Plötsligt blev han en stor kille och ville ta sin medicin själv men sen ville han bli matad med en risifrutti så då blev han väldigt liten igen.



Jag blev idag sugen på min klassiska tonårsfrukost som toast och O´boy. Var evigheter sedan detta toastjärn fick komma fram ur skåpet. Nästan så att det dammat igen. Nu är jag iaf mätt, belåten och pigg. Dags för lunch till sjukling snart då. Nu är hans kropp som sagt "lurad" ett tag eftersom han har Ipren i sig. Så just nu är han pigg som en mört och full av energi. Blir ännu en dag instängd i lägenheten men hoppas på förbättring imorgon så vi kan komma ut en sväng. Vill helst ha han feberfri nu under eftermiddagen/kvällen.

Puss hej.

Inga kommentarer: