måndag 8 februari 2010

VATTKOPPOR.

Aldrig blir något som man tänkt sig.
Aldrig kan man palnera när man har barn.
Aldrig hade en sjukdom kommit så pass olägligt som just nu.
Aldrig är man nöjd.

Milton har tydligen gått och fått vattkoppor.
Ska till distriktsköterskan senare i eftermiddag och få det konstaterat men antagligen är det så. Jag är väl mest sur för att vi ännu en vecka blir inlåsta i denna lägenhet. Räckte med hela förra tycker jag. Men det är bara att acceptera Jobbigt bara att han är så himla pigg som att han är frisk. Han behöver verkligen aktiveras, ut och springa, leka med andra barn osv. Hemma när det inte händer något blir han precis som jag rastlös och grinig. Får sätta mig ned senare och planera lite skojiga saker vi göra här hemma under veckan så att vi slipper onödiga bråk. Imorgon kanske jag kommer ut iaf då jag ska luncha med mamma. Snälla svärmor ska nog passa "pricken" då haha.
Har förklarat för honom att denna vecka består hans medicin av salva och potatismjöl och det tycker han verkar skoj ändå. Badda med mjöl på kroppen är inte ofta man gör, konstigt såklart.
Måste iväg nu och handla lite nu när farmorAnne kom över. Byebye. Puss.

Inga kommentarer: