torsdag 28 januari 2010

Färdigt.

Bullbaket är nu färdigt. Milton och jag (mest jag) har kämpat i flera timmar. Ännu har vi inte provsmakat dem än. Det blev både kanelbullar & vaniljbullar. Vi ska ta en fika snart och förhoppningsvis kommer även svärmor förbi. Mycket trevligare att få sällskap när man dricker kaffe.
Nu när man sitter inne är det riktigt mysigt att titta ut genom fönstret och se de stora snöflingorna falla ned och barnen som leker i snövallarna. Men praktiskt sätt så vill jag nu ha bort snön ganska så snart. Känns som att när lillan kommer och jag ska ut och gå med barnvagnen underlättare det en aning om det är barmark så man kommer framåt. Annars blir det till att dega inne tills snön smält bort.

Ikväll hoppas jag att älskling fixar någon bra film vi kan se på eftersom jag VET att jag kommer ligga inför döden då. Egentligen borde jag ligga still fram tills den dag lillan kommer men hur kul är det då?! Får tröstäta några bullar i soffan ikväll då jag i stort sätt kommer gråta floder över smärtan jag dragit på mig under denna dag.
Puss.

2 kommentarer:

mamma sa...

mums vad gott med nybakade bullar jag kommer med och fikar. Ta med några bullar till pappa på lördag du vet han gillar ju bakverk det är väl en god present.

farmor anne sa...

smarrit!! Farfar å jag kommer å mumsar! :O :)