onsdag 27 januari 2010

GrattisMammaBetty.

Milton och jag tittade på Bolibompa i sängen imorse, så mysigt. För er som ej har barn och inte brukar titta på Bolibompa så ska jag berätta för er att dem varje dag drar ett namn som Inte finns med i vår almanacka och ger dem en namnsdag. Dagens namnsdag blev Betty.
Ringer då min käre mor som heter så.

När hon svarar.
-GRATTIS!!
-Va vadå Grattis?
-Ja du har Bolibompa namnsdag idag, kul va, grattis från mig och Milton!!
-Jaha gud jag trodde du hade fött.
-Haha okej nejtack inte än. Vi ligger i sängen och tittar på tv.
-Ja va bra. Jag orkar inte ha 3 barnbarn på raken. Det blir för mycket för mormor.
(Felix 25:e jan och Abbe 26:e jan)

Nej minst 2 veckor till får hon gärna stanna i magen så allt blir bra. Från ca 12:e februari kan hon på titta ut även fast jag är riktigt trött redan nu på stora magen och all värk. Men det är bäst att hon får mogna på sig som hon ska lite till. Allt för lillan. Skulle vara skoj att få på "alla hjärtans dag" men sådan tur kan man väl inte ha. Det är dessutom en söndag och det vore ju perfekt då Robin inte jobbar. Säkert blir det väl på natten då jag helst Inte vill föda. Orka föda ut en unge när man vill sova haha. Oj bara för att jag säger så kommer jag väl föda på mitt natten och riktigt trött kommer jag att vara.

Nu tänkte jag dricka en kopp te och kanske vila lite innan Jejja ringer och säger könet på deras baby. Jag har gissat på en lite pojke :) Japp vi får väl se. Puss hej.

1 kommentar:

Betty sa...

Tack för det att det bara vara namnsdag idag. Jätte kul att jag har namnsdag på mitt tilltalsnamn har haft det förut men dom tog bort det knäppisarna. Lätt att komma ihåg med efter Felix o Abbes födelsedagar kan vi fira mig innan pappa Anders fyller år hi hi vi ses på lördag vilket busväder nu ni är väl inne och myser hoppas jag
hälsa pussgurkan från mormor