tisdag 19 januari 2010

Vecka 33+5 (34)

Ja nu syns det ganska så väl att man är på smällen va?! 19 kg tyngre har jag dessutom blivit. Herregud hoppas verkligen att hälften av det är vätska som försvinner så fort ungen är ute annars är det riktigt illa. För jag vet mycket väl att ett antal kilo är lite choklad, glass, kakor + andra onyttigheter. Inte långt ifrån mina 27 kg jag som jag gick upp med Milton nu. Ska FÖRSÖKA att röra på mig mer nu sista tiden och kanske tänka lite mer på vad jag stoppar i mig så det inte blir allt för jobbigt efter förlossningen. Bättre sent än aldrig eller vad säger ni?! Men barnmorskan tyckte inte att mina kilon var något att tänka på eftersom jag NU med mina 71 kilon tydligen är normalviktig. Vägde alltså innan 52 kg.
Dagens middag blev korv&kycklinggryta med pressad potatis. Ser rätt slabbigt ut på bilden men tro mig när jag säger att det är SÅ GOTT! Saknas kanske en härlig sallad på sidan om men har man 0 kr på kontot så får man hoppa över det gröna.

1 kommentar:

unique sa...

Ja, de där graviditetskilona. Jag fick en liten tös för 1 1/2 vecka sen och har tappat 11 kg so far. De första går snabbt. Ska bli spännande och se om jag lyckas gå ner allt =)