söndag 31 januari 2010

Kalasig helg må jag säga.

Lördagen började med kalas hemma hos Miltons dagiskompis David som fyllde 4 år. Jag fick panik på morgonen då jag stod och gjorde mig iordning. Precis ALLT jag provade i garderoben var bara totalt fel. Jag fick ett tokryck och körde i racerfart till Skärholmen för att hitta något att sätta på mig. Gick raka spåret in på VILA (en av mina favorit butiker). Hittade jeansleggings och en svart tunika/klänning.
Kändes helt underbart att dra på sig jeans som omväxling till alla tajts som jag dragit över magen nu i flera månader. Kände mig levande och faktiskt rätt fin när jag for iväg till kalaset.


Kalaset var jätte lyckat. Nästan alla barn var från dagis så de kände varandra bra och lekte så fint tillsammans. Kul att de hade ordnat så att Pippi kom dit och sjöng och hade skattjakt med alla barnen. De hittade sina godispåsar i en skattkista som Dunderkalsson & Blom hade gömt där.

Hem för att hämta pappa Robin och vidare hem till min pappa för att fira honom. Han fyllde minsann 63 år. Grattis älskade far igen. Fikat stod framdukat och även syster + familj var där. Mamma hade köpt en semeltårta eftersom pappa älskar semlor. Själv mår jag illa av att bara känna lukten. Jag drack ett glas vatten och tog en bit av mammas goda sockerkaka istället. Var så himla mätt på fika egentligen efter kalaset.
Syster tog med sig Milton hem tillsammans med kusinerna då jag, Robin ma&pa gick till kolgrillen och åt god middag i lugn och ro. Vi skjutsade den Robin till Sofia&peters gemensamma födelsedagsfest. Jag var tyvärr inte uppladdad för party och kommer nog inte vara det heller på ett tag nu. Är så himla trött på kvällarna.

Jag hyrde en film och åkte sedan hem till syster och sov över där. Skit att jag redan hade sett filmen jag hyrde. Tog bara en som hastigast och tänkte inte så mycket på vilken det blev.


Idag hade kusin Abbe 4 år kalas (pulkakalas med korvgrillning). När det drog igång åkte jag och plockade upp Robin för att ta en shoppingrunda på barnavdelning på Åhlens City. Hade fått så himla mycket bra rabatter hem så bara var tvunget att utnyttja.
Dels hittade vi de sötaste KAVAT Royal Collection skor till lillan i stl19 så runt året blir det lagom att använda dem. Pris från början 649 kr och vi betalade 171 kr.
BabyBjörn med extra bra svankstöd så man slipper förstöra hela ryggen denna gång. Pris från början 1295 kr och vi betalade 669 kr.

2 st rätt bra klipp tycker jag!!
Självklart hittade vi också lite annat som små söta byxor till bra REApriser. Blev nästan gratis när alla rabatter var dragna :)

Nästan Alltid är vi ska åka hem från Abbe blir det ett himla gnäll från Milton men idag när vi kom så var det han som sa "kan vi åka hem nu". Ja då tror jag han var nöjd och belåten med dosen från kusinen denna helg och det kändes bra.

Hemma har det inte hänt mycket alls. Milton sov en stund efter det att vi kom hem. Jag och Robin provade den nya BabyBjörnen. Det var inte det lättaste att få ihop den. Men tillslut fick vi ihop den och provade med Miltons docka haha.
Snart blir det film och sen sova sova sova.
PUSS!

1 kommentar:

Bubblan! sa...

JÄÄÄTTE fina små skor!!!!