tisdag 19 januari 2010

WasaKnäckebröd

Måste berätta något riktigt nasty som hände idag...

Min kära vän Madeleine kom över på en morgonfika imorse då hon fått avbokade kundbesök. Eftersom hon numera är "granne" med mig tog det henne endast 2 min så var hon i min hall efter det att hon ringt. Kul att hon skaffat sig en man som bor här uppe på berget så man får se henne lite även fast hon är nykär som en galning.
Iaf så satte jag på kaffe när hon kom och jag kände väl att jag var lite sugen på något så jag dukade fram knäckebröd (Wasas ekologiska fullkorn), smör och ost. Trist att bara svepa kaffe. När vi båda nästan ätit upp vår första macka ser Madde helt plötsligt att det kryper något litet svart äckligt på hennes underlägg. Aaaah en vidrig svart myra av något slag. Vi tittar på knäckebrödsförpackningen som ligger i en plastbytta från tupperware och ser med stora ögon att det kryper 789000 äckliga svarta myror i den. Gissa om vi höll på att spy. Gåshud över hela kroppen kollade vi ändå datumet på brödet och såg att det inte alls gått ut som vi trodde. Brödet var alltså INTE gammalt eller ruttet på något sätt och det låg i en bytta som nu skall vara väl försluten. VA FAN KOM SKITEN IFRÅN??!! Kan nästan fortfarande känna myrorna i munnen och över hela kroppen. Är så långsint av mig när det gäller sånna här groteskt vidriga saker. Avskyr småkryp och speciellt i maten Såklart!

2 kommentarer:

anne sa...

Fy f-n vad läbbigt!!Krypen har säkert "hängt" med från affären....

MISSAN sa...

Fyfaaaan vad äckligt *KRÄKS*
Kan förstå att de komemr sitta i ett tag..
Käkade en gång på ett äplle och märkte efetr några tuggor att de va fullt med maskar i...:/
Åt inte äpplen på ett tag ;)

Hopaps allt e br ame didg o magen! kram