måndag 18 januari 2010

Gravidsugen.

När jag nyss tog fram grädde från kylen slog doften från den grillade kycklingen mig rakt i ansiktet. Ååååh va gott den luktade. Ville bara ta fram nu och äta upp den. Men den ska jag använda till morgondagens middag. Jag som var SÅ sugen på kladdkakan som jag gjorde igår med grädde till men när jag vet att det blir kalasmat imorgon längtar jag mer till de.
Ska göra Robins farmors specialare nämligen korv & kycklinggryta med pressad potatis. Den är för god för att vara sann. Enkel är den också att tillaga.
Prinskorv, grillad kyckling, matlagningsgrädde/vispgrädde, krossad tomat och kryddor så är det klart.
Sitter och väntar på att PH ska börja och idag ska jag se båda avsnitten. Missade det totalt förra veckan att det var dubbelavsnitt. Stängde av tvn efter första alla dagar haha. Men tur är väl det att det går att se på Play.
Puss på er fina männsikor!

Inga kommentarer: