tisdag 5 januari 2010

Första dagen.

Jaha då har jag jobbat min första dag på väldigt länge.
Var kul att få träffa söta kollegor igen och kul med verkliga livet. Mindre skoj var att jag faktiskt fick himla ont av att stå rakt upp&ned i flera timmar. Skönt att det gick över då jag satte mig på tåget och nu sitter jag här med TENSEN på så det här ska nog gå. 25 dagar kvar på denna månad, ja och mindre arbetsdagar blir det då också såklart.

Milton var hos farmor när jag slutade så jag åkte dit och fick svärfars goda pannkakor till lunch. Lyxigt! Blir lite bättre med maten nu när jag jobbar. Man kan ju inte gå och småäta hela tiden utan man äter då man har rast. Går då inte upp än massa onödiga kilon. Dessutom rör man sig så mycket hela dagarna på jobbet också.
Konstigt nog är jag inte direkt trött. Men det kommer nog efter några dagar. Idag var det faktiskt endast 3½ timma. Imorgon blir det 4½ och på torsdag 5½ så tröttheten kommer nog sen.

Saknaden av min lilla skrikandes vilding var skönt att känna igen. Nu när det varit väldigt
trottsigt här hemma ca 2 veckor har man lätt velat stänga in sig på ett rum och inte komma ut på ett tag. Man hör bara skrik & bråk och ser inte alltid allt bra. Nu när jag var ifrån honom ca 5 timmar saknade jag honom massor. Att man kan älskar ett sådant litet skrikmonster så otroligt mycket är helt sjukt och snart kommer ännu ett litet monster till världen som jag vet att jag kommer älskar minst lika mycket som det största monstret.
Nu är det middag. Puss hej.

Inga kommentarer: