onsdag 20 januari 2010

STOLT!

Ibland så blir jag jäkligt stolt över mig själv hur jag orkar. Har har inte suttit ned en sekund förrän nu sen tidigt imorse. Har hållt på i ett verkligen med städning, rensning, tvätt m.m. Älskling ringde för några timmar sedan och sa då att han kunde gå ned med alla julkartonger m.m. till förrådet som ännu inte kommit dit ned när han kommer hem. Vad tror ni jag gör då? Jag utsätter min lilla rygg och tar skiten själv och bär ned ALLT. Blir då självklart kvar där nere för jag ser hur det verkligen behöver fixas till där också. Tog upp massor av grejer också som tex spjälsängsmadrassen, vagnen med tillbehör som tex åkpåse som nu ligger i tvätten. Madrassen och babygymmet ligger på balkongen för vädring. Skönt att vi har inglasad balkong så grejorna kan få ligga där tills vi skall använda det. Vagnen behöver tvättas av också. Rätt så skitig.

Har ätit riktigt mycket lunch nu. Grytan från igår MUMS. Handen skakade de första tuggorna. Helt sjukt att jag alltid ska vänta in i det sista så det blir droppvarning.
Golven är dammsugna och skurade nu återstår bara att bädda rent sängarna här hemma sen är jag nog ganska så nöjd ändå ;)
Får se hur galet ONT jag kommer att ha senare ikväll då i bäckenet och rygg. Men det får jag fan ta då. Vill man bli fin får man lida pin.
Måste besöka Tumba C för att gå in på Hälsokost för att köpa mitt hallonbladste sen hörde jag även av Emma min vän att tydligen ska annanas också hjälpa till på traven vad det gäller förlossningen. Men helt ärligt kommer väl ungen när den är färdiggräddad där inne va?!

Inga kommentarer: